Veel gestelde vragen

We krijgen van onze gasten regelmatig vragen over onze B&B. De meest gestelde kun je hieronder nalezen.

We houden deze pagina zo veel mogelijk actueel en vullen de lijst regelmatig aan met nieuwe vragen.

Staat de vraag die je zoekt er niet bij, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Immers, “een vragende mens kan geholpen worden”

Zijn huisdieren toegestaan?

Nee, B&B In de wei is huisdiervrij. Hulpdieren, ten behoeve van minder validen, zijn uiteraard wel welkom.

Jullie zijn een rookvrije accommodatie. Hebben jullie een rookzone?

Ja, op ons terras hebben een gedeelte ingericht voor de rokers onder onze gasten.

Kunnen we bij jullie koken?

Ja zeker, we hebben een volledig uitgeruste keuken ter beschikking van onze gasten.

Kunnen we bij jullie dineren?

Wij verstrekken geen lunch en diner. Wel kunnen onze gasten dit laten bezorgen of zelf afhalen door en bij restaurants in de omgeving. Of onze gasten gaan er naar toe.
We hebben een lijst met aanbevolen restaurants in onze gasteninformatie of vraag ons ernaar.

Hoe kunnen we bij jullie komen?

We hebben op deze pagina (klik op link) uitgelegd hoe we bereikbaar zijn.

Hebben jullie ook spelletjes?

Jazeker, in het dressoir in de gezamenlijke ruimte De Wei staan een aantal spellen die onze gasten mogen gebruiken.

Is er kinderspeelgoed aanwezig?

Ja, hoewel we ons niet op kinderen richten, hebben we in de centrale ruimte een kinderspeeltafel met stoeltjes, een poppenhuis en spelletjes in het dressoir.

Mag ik rond de B&B met een drone vliegen?

Nee, in verband met de privacy en veiligheid van onze gasten en ons zelf, staan we het gebruik van drones niet toe.

We zijn ons sterk bewust van de geur van de koeien, kunnen jullie hier iets aan doen?

Onze B&B maakt samen met onze dieren onderdeel uit van onze boerderij. We proberen zo veel mogelijk te zorgen dat onze gasten geen hinder van de dieren ondervinden, maar meer dan dat kunnen we niet doen. Dierengeur hoort nu eenmaal bij een boerderij.

Kan ik bij jullie met PIN of creditcard betalen?

Het is mogelijk om bij ons via PIN of creditcard te betalen. Contante betaling is ook mogelijk.

Kunnen we onze bagage voor de eigenlijke inchecktijd al brengen?

Het is mogelijk om bagage voor de eigenlijke inchecktijd al bij ons te brengen. Mocht de kamer nog niet beschikbaar zijn, dan bergen we in de tussentijd deze veilig op. Neem vooraf contact met ons op om dit te bespreken.

Mogen we eerder inchecken/later uitchecken?

In overleg is het zeker mogelijk om af te wijken van de gebruikelijk in- en uitchecktijden.
Afhankelijk van de bezetting van onze B&B kijken we wat er mogelijk is. Het kan zijn dat we onze gasten in een dergelijk geval vragen uit te wijken naar de gezamenlijke ruimte, zodat de kamer alvast schoon gemaakt kan worden.
Als gasten langer dan twee uur voor of na de gebruikelijke tijden willen in-/uitchecken, vragen wij een vergoeding voor koffie- en thee van €10 per persoon.

Kunnen we de B&B ook voor een grotere groep boeken?

Geen probleem, we hebben regelmatig groepen over de vloer. Het is echter wel aan te raden om van een groep van 8 personen de hele B&B af te huren. Op deze manier houd je volledige privacy, want er zijn geen andere gasten waarmee je rekening mee hoeft te houden.

Ik reis zakelijk. Kan ik een factuur krijgen?

Ja zeker, indien gewenst kunnen we onze gasten een factuur van hun verblijf meegeven of nasturen. De betaling dient wel ter plaatse (of vooraf) voldaan te zijn.

Is er douchegel/shampoo aanwezig?

Nee, wij verstrekken geen douchegel/shampoo. Doordat gasten hun eigen douchespullen meebrengen zorgen we voor minder plastic in het milieu.

Hebben jullie een televisie op de kamers?

Nee, we hebben er bewust voor gekozen om geen tv’s in de kamers te plaatsen. Het overgrote merendeel van onze gasten komt bij ons voor de rust. Een televisie draagt in onze ogen daar niet aan bij.
Daarnaast is het tegenwoordig zo dat bijna iedereen wel een eigen scherm bij zich heeft in de vorm van een laptop, tablet of smartphone. Hierop kan men ook tv kijken. We hebben daarom wel gezorgd voor een goede internetverbinding.

Zijn er handdoeken aanwezig?

Ja, we hebben handdoeken voor onze gasten klaar liggen.

Hoe werkt het als we nieuwe handdoeken willen?

Behalve als onze gasten anders wensen vervangen we, in geval van een meerdaags verblijf, de handdoeken elke 3 dagen. Dit met het oog op duurzaamheid.
Mochten onze gasten vaker nieuwe handdoeken hebben, dan hoeven ze dit maar aan ons kenbaar te maken.

Is er een föhn aanwezig?

Nee, er zijn geen föhns aanwezig.

Zijn er washandjes aanwezig?

Ja, we hebben washandjes voor onze gasten. Washandjes worden echter door steeds minder mensen gebruikt, zodat we ze niet standaard klaar hebben liggen.

Er zit geen plastic zakje in het afvalbakje, Klopt dat?

Ja, wij maken bewust geen gebruik van afvalzakken in de prullenbakjes. Zo zorgen we voor minder plastic in het milieu. Indien nodig maken we de afvalbak gewoon schoon.

Hoe werkt de kamerthermostaat?

De gewenste temperatuur kan door middel van de plus- en mintoets ingesteld worden en bevestigd via OK.
Echter houd in de gaten dat het de kamers via de vloer verwarmd (en gekoeld) worden. Dit betekent dat het een traag systeem is wat ook nog afhankelijk is van de hoofdregeling. Het kan dus even duren voor er merkbaar verschil is. Laat het ons weten als het niet naar wens is, dan kunnen we er naar kijken.

Zijn er extra kussens/dekens voorhanden?

We hebben extra kussen en dekbedden achter de hand. Indien gewenst kunnen onze gasten dit aan ons vragen.

Waar kan ik roken?

Onze hele accommodatie is rookvrij, inclusief de terrassen en loggia’s van de kamers.
Voor onze rokende gasten hebben we een rookzone ingericht op het centrale terras (bij de BBQ).

Kunnen we extra toiletpapier krijgen?

Uiteraard verstrekken we extra toiletpapier als dat nodig is.

Worden de kamers elke dag gepoetst?

Nee, bij een langdurig verblijf (een week of meer) poetsen we de kamer tussen door elke week. We stemmen met onze gasten af wanneer dit hen het beste uit komt of dat het wellicht vaker nodig is.

In het ontbijt inbegrepen?

Jazeker, we zijn immers een bed & breakfast. Lees hier meer over het ontbijt.Ontbijt

Kunnen we bij jullie ook een vegetarisch/vegan ontbijt krijgen?

We kunnen ons ontbijt ook vegetarisch of vegan aanbieden. We willen dit wel voldoende vooraf weten, zodat we de juiste inkopen kunnen doen. Voor vegan vragen we een toeslag van €5 per persoon.

Houden jullie rekening met allergieën?

Uiteraard houden we rekening met mogelijke allergieën van onze gasten. In overleg met onze gasten passen we ons ontbijt hierop aan. Het liefst horen een paar dagen vooraf waar we rekening mee moeten houden, zodat we de juiste inkopen kunnen doen.

Is het mogelijk om ontbijt mee te nemen?

Mocht je heel vroeg weer moeten vertrekken (bijv. om een vliegtuig te halen) dan kun je een ontbijtpakketje mee krijgen. Informeer naar de mogelijkheden.

Serveren jullie een biologisch ontbijt?

Hoewel we sterk focussen op een duurzaam ontbijt zijn een aantal maar niet alle producten biologisch.

Zit er fruit bij het ontbijt?

We serveren bij het ontbijt geen fruit. Dit doen we bewust om verspilling tegen te gaan.
We hebben in de ontbijtruimte een fruitschaal. Hiervan kunnen onze gasten naar behoefte fruit nemen.

Zijn er servetten voor bij het ontbijt?

We hebben in de keuken van de ontbijtruimte voor onze gasten servetten staan.

Zijn jullie open tijdens de (corona)lockdown?

Ja, we zijn open. Hotels en aanverwante accommodaties mogen, onder voorwaarden, gasten blijven ontvagen. We hebben een aparte pagina ingericht over COVID19; klik hier.

Moeten we een QR-code laten zien bij inchecken?

Ja, we vragen om een coronatoegangsbewijs, in de vorm van een QR-code, geel boekje of een geldig gunstig testresultaat (GGD).

Moeten we in jullie B&B een mondkapje dragen?

Ja, onze gasten dienen een mondkapje te dragen als ze door de gemeenschappelijke ruimtes lopen. Zit men dan hoeft het niet. Op de kamers is dit uiteraard niet van toepassing.

Houden jullie 1,5 m afstand in acht?

Ja, waar mogelijk houden we 1,5 m afstand en vragen onze gasten dit ook te doen.

Kunnen we annuleren als we positief getest zijn op Covid19?

Ja, als gasten COVID19 oplopen worden ze geacht in quarantaine te gaan en mogen ze niet naar onze B&B komen. In dat geval begrijpen we de overmacht en kan de reservering geannuleerd worden.