Veel gestelde vragen
We krijgen van onze gasten regelmatig vragen over onze B&B. Deze veel gestelde vragen (FAQ) kun je hieronder nalezen.
We houden deze pagina zo veel mogelijk actueel en vullen de lijst regelmatig aan met nieuwe vragen.
Staat de vraag die je zoekt er niet bij, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Immers;
"een vragende mens kan geholpen worden"

Nee, B&B In de wei is huisdiervrij. Hulpdieren, ten behoeve van minder validen, zijn uiteraard wel welkom.
We hebben een samenwerking met een hondenpension in de buurt, mocht je zelf geen oppas(-adres) hebben voor je hond. Klik hier voor meer informatie.
Ja, dat kan. We hebben een fietsenstalling in onze ligboxenstal. 's Avonds en 's nachts is deze op slot
Voor fietsenverhuur werken we samen met de fietsenspeciaalzaak in Erp. Lees hier meer..
Jullie zijn een rookvrije accommodatie. Hebben jullie een rookzone?Ja, op ons terras hebben een gedeelte ingericht voor de rokers onder onze gasten.

Ja zeker, we hebben een volledig uitgeruste keuken ter beschikking van onze gasten.
Wij verstrekken geen lunch en diner. Wel kunnen onze gasten dit laten bezorgen of zelf afhalen door en bij restaurants in de omgeving. Of onze gasten gaan er naar toe.
We hebben een lijst met aanbevolen restaurants in onze gasteninformatie of vraag ons ernaar.
Jazeker, in het dressoir in de gezamenlijke ruimte De Wei staan een aantal spellen die onze gasten mogen gebruiken.
Ja, hoewel we ons niet op kinderen richten, hebben we in de centrale ruimte een kinderspeeltafel met stoeltjes, een poppenhuis en spelletjes in het dressoir.
We hebben op deze pagina (klik op link) uitgelegd hoe we bereikbaar zijn.
Onze B&B maakt samen met onze dieren onderdeel uit van onze boerderij. We proberen zo veel mogelijk te zorgen dat onze gasten geen hinder van de dieren ondervinden, maar meer dan dat kunnen we niet doen. Dierengeur hoort nu eenmaal bij een boerderij.
Het is mogelijk om ter plaatse gemaakte kosten bij ons via PIN of creditcard te betalen. Contante betaling is ook mogelijk.
De boekingskosten dienen vooraf betaald te worden; hiervoor bieden we diverse betaalopties via de betaalservice van Stripe. Klik hier voor onze betalingsvoorwaarden.
Het is mogelijk om bagage voor inchecktijd al bij ons te brengen. Mocht de kamer nog niet beschikbaar zijn, dan bergen we deze in de tussentijd veilig op. Neem vooraf contact met ons op om dit te bespreken.
In overleg is het zeker mogelijk om af te wijken van de gebruikelijk in- en uitchecktijden.
Afhankelijk van de bezetting van onze B&B kijken we wat er mogelijk is. Het kan zijn dat we onze gasten in een dergelijk geval vragen uit te wijken naar de gezamenlijke ruimte, omdat de kamer nog gereed gemaakt kan worden.
We vragen voor een ruimere in- of uitchecktijd een kleine vergoeding. Lees hier meer..
Geen probleem, we hebben regelmatig groepen over de vloer. Het is echter wel aan te raden om van een groep van 8 personen de hele B&B af te huren. Op deze manier houd je volledige privacy, want er zijn geen andere gasten waarmee je rekening mee hoeft te houden.
Ja zeker, indien gewenst kunnen we onze gasten een factuur van hun verblijf meegeven of nasturen. De betaling dient wel ter plaatse (of vooraf) voldaan te zijn.
Nee, wij verstrekken geen douchegel/shampoo. Doordat gasten hun eigen douchespullen meebrengen zorgen we voor minder plastic in het milieu.
Nee, we hebben er bewust voor gekozen om geen tv's in de kamers te plaatsen. Het overgrote merendeel van onze gasten komt bij ons voor de rust. Een televisie draagt in onze ogen daar niet aan bij.
Daarnaast is het tegenwoordig zo dat bijna iedereen wel een eigen scherm bij zich heeft in de vorm van een laptop, tablet of smartphone. Hierop kan men ook tv kijken. We hebben daarom wel gezorgd voor een goede internetverbinding.
Ja, we hebben handdoeken voor onze gasten klaar liggen.
Behalve als onze gasten anders wensen vervangen we, in geval van een meerdaags verblijf, de handdoeken elke 3 dagen. Dit met het oog op duurzaamheid.
Mochten onze gasten vaker nieuwe handdoeken hebben, dan hoeven ze dit maar aan ons kenbaar te maken.
Nee, er zijn geen föhns aanwezig.
Ja, we hebben washandjes voor onze gasten. Washandjes worden echter door steeds minder mensen gebruikt, zodat we ze niet standaard klaar hebben liggen.
Ja, wij maken bewust geen gebruik van afvalzakken in de prullenbakjes. Zo zorgen we voor minder plastic in het milieu. Indien nodig maken we de afvalbak gewoon schoon.
De gewenste temperatuur kan door middel van de plus- en mintoets ingesteld worden en bevestigd via OK.
Echter houd in de gaten dat het de kamers via de vloer verwarmd (en gekoeld) worden. Dit betekent dat het een traag systeem is wat ook nog afhankelijk is van de hoofdregeling. Het kan dus even duren voor er merkbaar verschil is. Laat het ons weten als het niet naar wens is, dan kunnen we er naar kijken.
We hebben extra kussen en dekbedden achter de hand. Indien gewenst kunnen onze gasten dit aan ons vragen.
Onze hele accommodatie is rookvrij, inclusief de terrassen en loggia's van de kamers.
Voor onze rokende gasten hebben we een rookzone ingericht op het centrale terras (bij de BBQ).
Uiteraard verstrekken we extra toiletpapier als dat nodig is.
Onze kamers worden voor elke nieuwe aankomst schoon gemaakt. Bij een langdurig verblijf (een week of meer) poetsen we de kamer tussendoor elke week. We stemmen met onze gasten af wanneer dit hen het beste uit komt of dat het wellicht vaker nodig is.
Als je losse kamer geboekt hebt zeker wel, we zijn immers een bed & breakfast. Heb je de hele accommodatie als vakantiehuis geboekt is het ontbijt optioneel. Lees hier meer over het ontbijt.
We kunnen ons ontbijt ook vegetarisch of vegan aanbieden. We willen dit wel voldoende vooraf weten, zodat we de juiste inkopen kunnen doen. Voor vegan vragen we een toeslag van €5 per persoon.
Uiteraard houden we rekening met mogelijke allergieën van onze gasten. In overleg met onze gasten passen we ons ontbijt hierop aan. We horen een paar dagen vooraf graag waar we rekening mee moeten houden, zodat we tijdig de juiste inkopen kunnen doen.
Mocht je heel vroeg weer moeten vertrekken (bijv. om een vliegtuig te halen) dan kun je een ontbijtpakketje mee krijgen. Informeer naar de mogelijkheden.
Hoewel we sterk focussen op een duurzaam ontbijt zijn een aantal maar niet alle producten biologisch.
We serveren bij het ontbijt geen fruit. Dit doen we bewust om verspilling tegen te gaan.
We hebben in de ontbijtruimte een fruitschaal. Hiervan kunnen onze gasten naar behoefte fruit nemen.
Ja, we hebben in de keuken van de ontbijtruimte voor onze gasten servetten staan.